Zdrowy tryb życia – 4 kroki

Myślisz, że prowadzisz zdrowy tryb życia? Poza sporadycznym oddalaniem się od ścieżki, większość z nas uważa, że ​​wykonujemy dobrą robotę, utrzymując nasze zdrowie z dobrymi nawykami żywieniowymi i aktywnością fizyczną za każdym razem, gdy uda nam się je dopasować. Ale czy to wystarczy, aby zostać uznanym za „zdrowy tryb“ ?

Badania dotyczące zdrowego trybu życia

Według najnowszych badań bardzo niewiele osób dorosłych spełnia kryteria zdrowego trybu życia. Badanie, opublikowane w Archives of Internal Medicine, wykazało, że tylko 3% dorosłych Polaków uzyskało idealną ocenę tego, co według autorów są czterema podstawowymi kryteriami zdrowego życia. Zaledwie 13,8% spełniało trzy kryteria; 34,2% spełniało tylko dwa kryteria. Kobiety osiągały lepsze wyniki niż mężczyźni.

Zobacz, jak dobrze mierzysz się czterema kluczami naukowców do zdrowego stylu życia:

    • Palisz?
    • Czy jesteś w stanie utrzymać prawidłową wagę (BMI 18-25), czy z powodzeniem tracisz wagę, aby uzyskać zdrową wagę?
    • Czy codziennie spożywasz co najmniej 5 porcji owoców i warzyw ?
  • Czy ćwiczysz 30 minut lub więcej, 5 razy w tygodniu?

Zdrowy tryb życia – podstawowe 4 kroki

Chociaż te cztery nawyki są niezaprzeczalnie ważne dla zdrowego stylu życia, niektórzy mogą twierdzić, że należy wziąć pod uwagę więcej czynników. Co będzie na twojej liście?

Dla zabawy stworzyliśmy własną listę 10 zdrowych zachowań (poza czterema podstawami), które przyczyniają się do dobrego samopoczucia i satysfakcji z własnego stylu życia:

    • Myj zęby 2-3 razy dziennie, aby utrzymać zdrowe zęby i dziąsła
    • Dobrze odpoczywaj. Dobrze wypoczęci ludzie nie tylko lepiej radzą sobie ze stresem, ale mogą również lepiej kontrolować swoje apetyty. Badania wykazały, że brak snu może zepsuć nasze „hormony głodu“ – i być może wywołać przejadanie się.
    • Ciesz się regularnymi posiłkami rodzinnymi. Dzięki temu rodzice mogą służyć jako dobre wzorce do naśladowania, mogą promować bardziej pożywne odżywianie, i przygotowują grunt do żywych rozmów. Połączenie z rodziną i / lub przyjaciółmi to potężny aspekt zdrowego życia.
    • Uśmiechnij się i śmiej się głośno kilka razy dziennie. Utrzymuje cię w pozycji uziemionej i pomaga radzić sobie w sytuacjach, które w przeciwnym razie doprowadzą cię do szału. Czytaj komiksy, oglądaj sitcom lub opowiadaj dowcipy, by wydobyć te szczęśliwe uczucia.
    • Medytujcie, módlcie się lub w inny sposób znajdujcie pocieszenie przez co najmniej 10-20 minut każdego dnia. Kontemplacja jest dobra dla duszy, pomaga radzić sobie z wymaganiami codziennego życia, a nawet może pomóc obniżyć ciśnienie krwi.
    • Zdobądź krokomierz i pozwól mu zmotywować Cię do chodzenia, chodzenia, chodzenia. Zapomnij o tym, ile minut aktywności potrzebujesz; po prostu zrób wszystko, aby dopasować więcej kroków do swojego dnia. Bez względu na to, jak je zdobyć, aktywność fizyczna może pomóc rozładować stres, spalić kalorie i zwiększyć poczucie własnej wartości.
    • Stój prosto. Będziesz wyglądał lepiej!
    • Spróbuj jogi. Pozy pomagają zwiększyć siłę i elastyczność oraz poprawić równowagę. Są to obszary szczególnie ważne dla osób starszych, a korzyści mogą odnieść zarówno mężczyźni, jak i kobiety.
    • Zwiększ moc białka. Ten składnik odżywczy jest istotną częścią twojego planu żywieniowego i może stanowić od 10% do 35% całkowitej ilości kalorii. Białko długo utrzymuje się w twoim organizmie; połącz ją z produktami o wysokiej zawartości błonnika, a poczujesz się lepiej przy mniejszej ilości kalorii. Ciesz się małymi porcjami orzechów, fasoli, chudego mięsa, drobiu lub ryb.
  • Powinieneś mieć pozytywne nastawienie. Staraj się patrzeć na życie tak, jakby „szklanka była do połowy pełna“. Musisz uwierzyć w siebie, mieć dobre systemy wsparcia i myśleć pozytywnie by odnieść sukces.

Sprawdż więcej o Artroser na stawy

To wszystko o tobie

Twoja lista zachowań związanych ze zdrowym stylem życia może być inna niż nasza. Najważniejszą rzeczą do zapamiętania jest to, że możesz zmienić zdrowie i dobre samopoczucie. Przejmij kontrolę nad swoim życiem i pamiętaj o drobnych zmianach zachowań, które mogą uczynić twój styl życia zdrowszym.

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert.