7 potraw, których należy unikać – 8 rzeczy, które musisz wiedzieć

Czasami sprawia, że przybierasz na wadze i prowadze to do problemów zdrowotnych. Pogarszają nawet nastrój i obniżają motywację. Czasami wydaje się, że każdy „guru” ma swoją listę dobrych i złych potraw. Na szczęście nasz zespół ekspertów przygotował dla Ciebie prawdziwe informacje na temat tej przejrzystej, łatwej do odczytania listy produktów spożywczych oraz potraw, z których możesz trzymać się z daleka.

Oleje roślinne i nasienne z potraw

Do niedawna w naszej historii ewolucji nie byliśmy narażeni na rodzaj oleju pochodzącego z warzyw i nasion. Tak więc oleje takie jak olej kukurydziany i olej sojowy są nienaturalne dla naszych ciał. Problem z nasionami i olejami roślinnymi to ich wysoka zawartość kwasów tłuszczowych omega-6. Aby być zdrowym, potrzebujemy kwasów tłuszczowych omega-6 i omega-3 w określonym stosunku. Powinieneś spróbować uzyskać więcej omega-3 niż omega-6 w swojej diecie.

Jeśli jesz za dużo omega-6 z potraw, możesz skończyć się zapaleniem. Prowadzi to do innych problemów zdrowotnych, które utrudniają życie. Inną kwestią związaną z nasionami i olejami roślinnymi jest to, że zawierają tłuszcze wielonienasycone. Mają one obfite reaktywne wiązania podwójne, co czyni je wrażliwymi na utlenianie. Krótko mówiąc, nadużywanie nasion i olejów roślinnych w gotowaniu może powodować choroby, takie jak zapalenie i problemy sercowo-naczyniowe (patrz na badania w Current Genomics, The British Journal of Nutrition i Vascular Pharmacology). Postaraj się ograniczyć spożycie kwasów tłuszczowych omega-6, jednocześnie zwiększając poziom kwasów omega-3. Możesz to zrobić poprzez włączenie większej ilości tłustych ryb do swojej diety.

Niskotłuszczowe i dietetyczne opcje żywieniowe

Firmy, które masowo produkują śmieciowe jedzenie, mają bardzo inteligentnych ludzi, którzy reklamują to. Często nieuczciwie sprzedają swoje produkty jako „dietę niskotłuszczową”, aby przekonać ludzi do kupowania. Ale prawda jest taka, że ​​produkty te nie są tak zdrowe, jak chcieliby producenci. W rzeczywistości pokarmy „dietetyczne”, „pełnoziarniste” i „niskotłuszczowe” zazwyczaj zawierają większe ilości cukru. Cukier z potraw jest dla ciebie o wiele gorszy niż tłuszcz. Zawsze czytaj etykietę przed zakupem nowego produktu. Nie daj się nabrać na błyskotliwe określenia, takie jak „niskotłuszczowa” i „dieta”. Zwróć szczególną uwagę na zawartość odżywczą.

Gluten w twoich potrawach

Badania przeprowadzone przez The Journal of American College of Nutrition i The Mayo Clinic Proceedings sugerują, że niektórzy ludzie nie reagują dobrze na gluten lub całą pszenicę. Cała pszenica może podnieść poziom cholesterolu. Innym ważnym powodem trzymania się z dala od całej pszenicy jest to, że ma ona bardzo wysoki numer indeksu glikemicznego. Rezultat jest taki, że wkrótce po zjedzeniu całej pszenicy masz ochotę na więcej wysokowęglowego jedzenia (potraw).

potraw, gluten free na odchudzanie

Przeprowadzono wiele badań nad efektami diet o niskiej zawartości węglowodanów (patrz Annals of Internal Medicine i The Lancet ). Te diety pozwalają uniknąć spożywania cukrów i skrobi. Według tych badań ludzie, którzy chcą schudnąć, lepiej eliminują wszystkie ziarna ze swojej diety.

Jeśli utrata masy ciała nie jest problemem, to wyeliminowanie ziaren i zastąpienie ich zdrowszymi, bezglutenowymi ziarnami, takimi jak owies i ryż, jest dobrym wyborem. Najważniejsze jest to, że ziarna nie zawierają żadnych niezbędnych składników odżywczych, które nie występują w obfitości w warzywach i produktach pochodzenia zwierzęcego. Jeśli chcesz zachować zdrową dietę z dobrych potraw, najlepiej jest zmniejszyć liczbę rafinowanych zbóż, które jesz. Podczas gdy możesz jeść zboża takie jak ryż i owies, jeśli jesteś w dobrym zdrowiu, najlepiej jest przygotować warzywa i produkty pochodzenia zwierzęcego jako podstawę swojej diety.

Czy syropy cukrowy oraz kukurydziany to fast foody?

Nic dziwnego, że cukier jest na liście śmieciowej żywności. Cukier ma niewielką wartość odżywczą i jest źródłem pustych kalorii, jak podaje The Nursing Journal , The New Zealand Medical Journal i The Journal of the American Dietetic Association . To prawda, że ​​rafinowany cukier nie zawiera żadnych niezbędnych składników odżywczych w zamian za jego wysoką zawartość kalorii. Ale to nie jedyny powód, dla którego cukier jest dla ciebie zły.

cukier oraz odchudzanie

Według wielu badań w Diabetes , PLoS One , JAMA Internal Medicine , Postępie w chorobach sercowo-naczyniowych , Nutrition i International Journal of Cancer , cukier jest bezpośrednio związany z niektórymi z największych chorób zachodzących w społeczeństwie zachodnim.

I jest fakt, że cukier ma tendencję do bardzo uzależniających, mówi badanie Neuroscience i Biobehavioral Reviews . Łatwo się upijasz. Przyrost masy ciała jest nieunikniony. Trzymaj się z dala od cukru za wszelką cenę. Szczególnie trzymać z dala od słodzonych napojów (w tym napojów gazowanych i soków owocowych), słodkich przekąsek i suszonych owoców.

Junk Foods (potrawy) zawierające tłuszcze trans

Tłuszcze trans zostały zmodyfikowane, aby zwiększyć ich trwałość i być stałe w temperaturze pokojowej.Proces związany z tłuszczem trans obejmuje wysokociśnieniowy i wodorowy gaz (patrz Canadian Journal of Dietetic Practice and Research and Food & Nutrition Research ). Kiedy myślisz o intensywnych przemianach chemicznych, przez które przechodzą te tłuszcze, nie jest niespodzianką, że są dla ciebie złe. Kiedy jesz tłuszcz trans, podnosi poziom cholesterolu LDL (złego rodzaju cholesterolu), jednocześnie obniżając cholesterol HDL (dobry rodzaj).

Tłuszcz trans podnosi również tłuszcz brzuszny , co jest przyczyną wielu problemów zdrowotnych, wynika z badań przeprowadzonych w ramach Obesity i Obesity surgery. Nie jedz tłuszczów trans. Kropka. Mogą prowadzić do problemów z sercem i poważnej choroby.

Tłuszcze trans na zdrowie

Czy przetwarzane produkty żywnościowe są unikane?

Po co unikać śmieciowych produktów, które są przetwarzane? Są wygodne, ale czy są niezdrowe?Troska o przetworzoną żywność dotyczy sztucznych składników (patrz BMJ Open and Public Health Nutrition ). Wybierz prawdziwe jedzenie nad przetworzoną żywnością. Jest dla ciebie lepsze, świeże i daje więcej energii!

Sztuczne słodziki ukryte w fast foodach

Sztuczne substancje słodzące są ogólnie uważane za bezpieczne; plus to bez kalorii. Jedną z niewielu substancji słodzących niewymienionych na liście produktów spożywczych jest stevia.

Wnioski dotyczące fast foodów oraz potraw

Życie zdrowe to często dokonywanie właściwych wyborów.  Wiele smacznych potraw jest również dla Ciebie dobre. Unikanie pokarmów z tej listy zapewni ci lepsze zdrowie i da ci więcej energii!

Ostatnio aktualizowano przez Redakcja

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert.